Roliga timmar passerar snabb, så hur snabbt kan livet då passera?

Hej bloggen!

Om en dag börjar skolan igen, då samlar jag ihop mina böcker som många av de har stått och väntat, tar alla mina kunskaper och åker till skolan varje morgon.

Påsklovet har varit väldigt viktig och det lät mig få tid att igen samla ihop lusten för skolan och all det nya.

Så nu, med glädje, hopp och vilja börjar skolan igen.

Mina blanka papper som snart blir fulla av kunskap och ord, här kommer jag!

Under påsklovet har jag balanserat min tid väldigt bra tycker jag, men enligt min familj har jag hoppat runt i hemmet för mycket ;D

Jag har läst väldigt mycket, mest fokuserade jag på engelskan för det är ett språk jag verkligen, från hela mitt hjärta lära.

Att få prata tydligt så att alla förstår, att få meddela hela världen om det jag vill på tre underbara språk.

Arabiska, engelska, svenska och snart kommer spanskan ;D

Jag har däremot läst många svenska böcker och en bok jag inte än har läst klart eller riktigt börjat är boken Brott och straff av Fjodor Dostojevskij.

För några dagar sedan när jag och mina fina pappa satt och pratade om  litteratur och de böckerna han har läst så berättade han för mig att han alltid läste rysk litteratur trots dess svåra ord och svåra gåtor man får i dess böcker.

Han läste då på arabiska, så jag tänkte eftersom min pappa tycker så och hans favorit författare är Fjodor Dostojevskij och hans favorit bok är brott och straff.

Om man då tittar på hur boken ser ut och hur tjock den är så blir man uttråkad men det är självklart inte det man tittar på när det gäller böcker.

Så jag kan inte än bedöma boken eller rekommendera den hittills men jag tror den är bra!😀

Mer om påsklovet berättar jag imorgon så jag något att säga ;D!

Hur har ni haft det, igår slog vi ett rekord :D!

Ha det så bra finaste läsare!

Leave a Reply

