Brytningen – Anamarija Todorov

9789186429263_200_brytningen_haftad

Det är inte alltid lätt att sätta ord på sina känslor, tankar och sin sorg. På det man har i hjärtat som ingen annan ser eller kan känna. På det man har bakom yttret som gömmer sig men vill ändå komma fram!

I boken Brytningen berättar poeten, förskolläraren och min vän Anamarija om utbrottet från hemlandet och om mötet med det nya språket och den nya kulturen. En bok som verkligen jag rekomenderar och som alla bör läsa! 

 

Klick på bilden för att veta mer om boken, kostnaden mm..

8 thoughts on “Brytningen – Anamarija Todorov

      • Jättebra tips! Boktips är alltid välkommet och speciellt om de har ett budskap … eller en stark berättelse att förmedla …

        Hahaha … måste le lite för jag reagerade också på att du skrev “utbrott” … Inget att haka upp sig på egentligen, men eftersom du frågar vad “Skvitt” menar så lägger jag mig i …😉
        Vulkaner har “utbrott”, och om man blir plötsligt arg kan man få ett “utbrott”. Lämnar man sitt land eller på annat sätt gör en stor livsförändring så gör man ett “uppbrott”. Man “bryter upp” från det som är välkänt och bekant och börjar på något nytt …
        Kramis

        Like

        • Tack så mycket! Boken är verkligen värd att läsa!
          Jag koperade faktiskt följande mening; ” I boken Brytningen berättar poeten, förskolläraren och min vän Anamarija om utbrottet från hemlandet och om mötet med det nya språket och den nya kulturen ” från bokens baksida! Det kan ju självklart menas på flera sätt, det är väldigt intressant att det ordet kan väcka ett så oehört stort intresse och frågor, jag gillade det😀
          Kramis

          Like

          • Visst är det intressant med ord och språkligt bruk …😉
            Bokstäver som läggs till bokstäver och som på något sätt bygger upp något som ska förmedla både tankar, känslor och andra budskap.

            Vad det gäller ordet “utbrott” i frasen du kopierade så är ordet fel använt av den som skrev meningen. Ordet betyder inte det som det är menat som … Bara så du vet …😉

            Önskar dig en fin helg. Ta vara på sommaren som är kvar … Kram

            Like

Leave a Reply

