Mat..

 


3 thoughts on “Mat..

  1. Nu tog du upp något som intresserar mig, och det är mat från andra länder. Du skrev att du kom från Irak har ni några nationalrätter man skulle kunna prova. Jag har aldrig blivit besviken på t.ex. Indisk mat, inte heller när det gäller Tysk, Österrikisk, Italienska fiskrätter, och har favoriter här i Sverige också, som t.ex. kokt höna, med ris, och curry, paltbröd med stekt fläsk, och vitsås. Jag gillar också Surströmming. Fårkött i alla dess former tilltalar mig också. Nu undrar jag om du har några religiösa hinder för viss mat?
    Svante

    Like

    • Ja, det är klart. Den irakiska köket är väldigt stor och har sina maträtter. Är själv inte så duktig på ämnet mat. Men jag är en som gärna äter! Jag tycker om indisk, thai, snabb och arabisk mat. Jag själv har smakat svensk mat men då är det rökt sill och andra julrätter också. Tycker du om att laga mat?
      Religiösa hinder? Jag äter inte gris, annars äter jag det mesta😀
      Zuzu Rabi

      Like

      • När jag var i din ålder 14 alltså i början på 60 talet hade vi skolkök på schemat 2 tim i veckan. Men som stor och stark pojke kunde man inte visa att man tyckte det var roligt, men jag sög åt mig allt jag kunde, och ja, jag tycker det är jätteroligt att laga mat, och mina vänner har inget emot att äta det jag lagar. Jag har levt ensam hela mitt vuxna liv, och därför inte heller fått några barn att uppfostra, så nu fixar jag till mat åt mig själv, och hunden. Jag anser att varje måltid skall vara en upplevelse i positiv riktning därför är jag noga med kvalitén på råvarorna jag köper, även om det bara är falukorv på menyn. Kanske jag skrev fel när jag skrev laga mat, tillreda är nog ett bättre ord, jag köper ju inte trasig mat.
        Svante

        Like

Leave a Reply

