Att vara lycklig betyder inte att man har allt! Zuzu Rabi

Zuzu Rabi

Hej bloggen!

Igår ville jag faktiskt videoblogga live från platsen innan jag skulle upp på scenen, men det fanns ingen nätverk så det var ingen idé och jag tappade lusten!

Men mina fina vänner filmade i alla fall allt som hände där, i detalj!

Nu ska jag börja från början och skriva om precis allt, mina tankar när jag kom dit och mina känslor.

Jag cyklade till Gustaf Adolf skolan där jag läste mina dikter och när jag väl gick i skolgården samlades många runt omkring mig och frågade om jag var Zuzu!

Det var som ett chock för det lät som att jag var i en dröm!

Jag log och stod en stund och pratade med alla, de frågade mig frågor och jag frågade de!

Sen gick jag vidare och träffade de andra läraren och fick veta vad jag skulle göra!

Men jag fick då veta att jag inte bara skulle läsa mina dikter, jag skulle också klippa bandet som symboliserade att Gustav Adolf skolan har fått en ny skolgård och renoveringen är klar, jag fick också släppa ut gas ballongerna!

Zuzu Rabi

Zuzu Rabi

Det skulle vara pinsamt ifall jag klippte fel men som tur hände inte det!

Det var ett ära att klippa bandet!

Efter att jag har läst klart och Tony (rektorn) frågade mig frågor gick jag runt i skolan.

Min gamla skola så verkligen har ändrats, den har blivit jätte fin!

Idag ska jag läsa mina dikter i en liten förening, vilken lycka att vara ute och läsa mina dikter två gånger i en och samma vecka :D!

Det har jag längtat efter!

Nu börjar nedräkning och snart är det sommar!

Jag ska försöka klippa ihop de video mina vänner har gjort och lägga ut den!

 

PS: Förlåt mig att jag inte har gjort någon månads överraskning men under sommarlovet ska jag göra två för denna månad!

Leave a Reply

