Skolans avslutnings dikterna 2010 och 2011

Goddag bloggen!

Som många vet läste jag i min gamla skola en dikt varje avslutning och så fort jag fick chansen och många har frågat mig om de dikterna, så jag tänkte publicera de även att de är gamla :D!

Jag är lycklig för att jag är glad (2010)

Kära skolan kära läraren kära mina vänner…

Nu är jag här igen på samma ställe så nöjd och glad och lycklig också.

Ohh vad jag är lycklig.

Idag är jag glad och lycklig men inte dar jag bli ledsen när man säger fula saker till varandra och är orättvisa.

Men idag är jag lycklig och glad.

Jag är lycklig för att jag står här.

Jag är lycklig för att ni är här.

Jag är lycklig för att jag är glad.

Sommaren kom och strandarna är fulla.

Blommarna har blommat och de är så vackra.

Fritidsgården är öppen och det är skönt.

Nu kanske ni vet varför jag är lycklig och glad idag.

Jag är lycklig för att jag står här.

Jag är lycklig för att ni är här.

Jag är lycklig för att jag är glad.

Copyright © 2010 Zuzu Rabi.

 

Skolans avslutning 2011

Skolan den är snart slut.

Varje sekund, varje minut har vi lärt oss något nytt förut.

Skämten, de har aldrig tagit slut.
Ah, vad vår skola är underbar.
Idag är det en svår dag, då jag är ledsen och glad.
Jag vet inte hur jag kan tacka alla mina lärare som gav allt de har.
Irené, oh Irené dig, vet jag verkligen inte hur jag kan tacka, du har hjälpt mig, stött mig, pratat med mig.
Kriestean, Eva, Jörgen, Maria och alla andra ni är såå snälla och underbara.
Idag är det en tack dag.
Inte bara till mina lärare nej till mina vänner.
De jag aldrig kommer att glömma någon gång, deras skämt, deras skratt, deras leende.
Så roliga dagar vi har haft.
Idag är det en svår dag, en sista dag.
Jag kan inte förstå att tiden har gått så fort, som en springande lejon.
Den tiden som har gått har lärt mig mycket, ett nytt språk, lärt mig mycket om vänskapen oh vänskapen.
lärt mig att saker jag inte kan men kommer att kunna, om jag ger upp så finns det inget hopp att lära mig, lärt mig hur vi människor faller men måste våga ta steget och stå upp.
Allt är lätt bara man vill men ibland bli det mycket tjafs, prat och tjat men det går över och allt blir som förut.
Låt sommarens sol lysa över mörkret, låt blommorna blomma i ditt liv, låt hoppet växa i ditt hjärta, låt ingen förstöra ditt liv.
Det är ditt liv.
Det är din val, bara din!
Idag är det en unik dag.
Copyright © 2011 Zuzu Rabi.
hehe jag ler när jag ser de dikterna, vad tycker ni?

Leave a Reply

